Urząd Miejski

Pokój nr 1.02
Biuro Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców
 tel. +48 446817-123 - wew. 102
Bartłomiej Pokusiński
Karolina Szulc

  • Punkt informacyjny mieszkańców

 

Pokój nr 1.03
Biuro Rady Miejskiej
 tel. +48 446817-123 - wew. 103
Halina Bąkowicz

Agnieszka Krupa 

 

Pokój nr 1.05
Referat Organizacyjno-Administracyjny
Informatyk
tel. +48 446817-123  - wew. 105
Mariusz Sewerynek

 

Pokój nr 1.07
Sekretariat
tel. +48 446817-123  - wew. 107
Agata Malec

 

Pokój nr 1.07A
Burmistrz Gminy Kamieńsk
tel. +48 446817-123  - wew. 107
Jarosław Bąkowicz

 

Pokój nr 1.08
Sekretarz Gminy
Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego
tel. +48 446817-123  - wew. 108
Agnieszka Rochowska


Pokój nr 1.09
Zastępca Burmistrza
Kierownik Biura Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców
tel. +48 446817-123  - wew. 109
Anna Liszka

 

Pokój nr 1.11
Urząd Stanu Cywilnego
tel. +48 446817-123  - wew. 111
Tomasz Jafra – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Anna Wiewióra-Gnyp – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

  • Rejestracja stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony).
  • Przyjmowanie oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny.
  • Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego, zaświadczeń i innych dokumentów.
  • Wprowadzanie do rejestru stanu cywilnego archiwalnych aktów stanu cywilnego.
  • Orzekanie w sprawach zmiany imienia i nazwiska.
  • Występowanie o nadanie, nadawanie numeru PESEL oraz aktualizacja danych i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL.
  • Przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
  • Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego.
  • Wydawanie dowodów osobistych.
  • Przyjmowanie zgłoszeń o utracie/uszkodzeniu dowodu osobistego.
  •  Wydawanie zaświadczeń/ udostępnianie danych w Rejestru Dowodów Osobistych.
  • Ewidencja ludności – dokonywanie czynności materialno-technicznych polegających na przyjęciu wniosków o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, wniosków o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego, wniosków o wymeldowanie.
  •  Orzekanie w sprawach związanych z rejestracją faktu pobytu pod wskazanym adresem.
  • Prowadzenie rejestru wyborców.
  • Prowadzenie spraw w zakresie wykonywania kary przez osoby skierowane przez Sąd do wykonywania nieodpłatnej pracy na cele społeczne.
  • Sprawy z zakresu kultury fizycznej i sportu.
  • Prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej (rejestracja działalności gospodarczej, zawieszanie działalności, zamknięcie działalności).
  • Sporządzanie protokołu z przyjęcia ostatniej woli spadkobiercy (testament allograficzny).
  • Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami, pomnikami przyrody.
  • Sprawy związane z ochroną danych osobowych.

OPŁATY:

  • Odpisy aktów stanu cywilnego: 22,00 zł – skrócony odpis; 33,00 – zupełny odpis.
  • Zaświadczenie o stanie cywilnym: 33,00 zł.
  • Sporządzenie aktu małżeństwa: 84,00 zł.
  • Zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu określonym w ustawie: Kodeks rodzinny i opiekuńczy: 39,00 zł.
  • Zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim Obywatel RP może zawrzeć małżeństwo poza granicami RP: 38,00 zł.
  • Czynność materialno-techniczna polegająca na sprostowaniu, uzupełnieniu aktu stanu cywilnego: 39,00 zł.
  • Transkrypcja dokumentu stanu cywilnego: 50,00 zł.
  • Udostępnienie danych: 36,00 zł,
  • Testament allograficzny: 22,00 zł.
  • Zaświadczenie: 17,00 zł.
  • Pełnomocnictwo: 17,00 zł.
  • Uwierzytelnienie kopii dokumentu (1 str.): 5,00 zł.
  • Inne czynności wykonywane przez Kierownika USC: 11,00 zł.

 

Pokój nr 1.19
Referat finansowo-księgowy
Opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi
tel. +48 446817-123  - wew. 119
Anna Maniecka

  • Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Bieżąca aktualizacja bazy danych rejestru gminnego właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi
  • Prowadzenie księgowości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Prowadzenie postępowania w zakresie przygotowania projektów decyzji administracyjnych określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych
  • Wykonywanie czynności związanych z orzekaniem w sprawach umarzania, udzielania ulg, odroczeń lub rozkładania na raty należności za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Prowadzenie ewidencji deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ewidencji tych opłat
  • Windykacja i egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Bieżące załatwianie interesantów w sprawach dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Wydawanie worków na odpady komunalne

Dzierżawa koszy:

  • Prowadzenie i sporządzanie umów dotyczących dzierżawy koszy za odpady komunalne
  • Prowadzenie księgowości dotyczących opłat za dzierżawę koszy
  • Windykacja i egzekucja opłat za dzierżawę koszy

Podatek od środków transportowych:

  • Przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych
  • Prowadzenie księgowości w zakresie podatku od środków transportowych
  • Sporządzanie wezwań oraz decyzji określających wysokość za podatek od środków transportowych
  • Wykonywanie czynności związanych z orzekaniem w sprawach umarzania, udzielania ulg, odroczeń lub rozkładania na raty należności za podatek od środków transportowych
  • Sporządzanie projektów uchwał dotyczących podatku od środków transportowych
  • Windykacja i egzekucja opłat od środków transportowych

Pas drogowy:

  • Prowadzenie księgowości w zakresie opłat za zajęcie pasa drogowego
  • Egzekucja i windykacja należności budżetowych wynikających z wydawanych decyzji na zajęcie pasa drogowego

 

Pokój nr 1.20
Referat finansowo-księgowy
Podatki i opłaty lokalne
tel. +48 446817-123  - wew. 120
Iwona Hamczyk-Fryc, Anna Klimczyk

Iwona Hamczyk-Fryc

  • Przyjmowanie informacji i deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości , rolnego i leśnego
  • Prowadzenie  ewidencji  podatników
  • Wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego
  • Wydawanie zaświadczeń z ewidencji podatkowej o wielkości gruntów, o dochodowości z gospodarstwa rolnego oraz o nie figurowaniu w wyżej wymienionej ewidencji
  • Przyjmowanie wniosków dotyczących potwierdzania przez Burmistrza faktu zawarcia umowy dzierżawy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników
  • Przyjmowanie wniosków o umorzenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z uzasadnieniem

Anna Klimczyk

  • Przyjmowanie wniosków dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
  • Współpraca z sołtysami
  • Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości oraz o płaceniu podatku
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży wraz z wyliczeniem opłat
  • Prowadzenie księgowości podatkowej

 

Pokój nr 1.21
Referat finansowo-księgowy
Kasa
tel. +48 446817-123  - wew. 121
Barbara Alama

 

Pokój nr 1.22
Referat gospodarki komunalnej
Opłaty za wodę i ścieki
tel. +48 446817-123  - wew. 122
Renata Misiak

  • Naliczanie opłat za wodę i ścieki
  • Wystawianie faktur za zużycie wody i ścieków
  • Przyjmowanie zgłoszeń wymiany, uszkodzenia wodomierza i podlicznika
  • Rozwiązywanie umowy na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków
  • Płatności za wodę i ścieki
  • Naliczanie odsetek od nieterminowych należności
  • Prowadzenie egzekucji należności za wodę i ścieki
  • Sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty

 

Pokój nr 1.26
Referat gospodarki komunalnej
Gospodarka komunalna
tel. +48 446817-123  - wew. 126
Bożena Próchnicka, Renata Nieznańska

  • Zgłaszanie wywozu beczką asenizacyjną
  • Zgłaszanie awarii wodociągowo – kanalizacyjnych
  • Zgłaszanie awarii oświetlenia ulicznego
  • Pobieranie dokumentów dotyczących wydania warunków przyłączenia do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
  • Podpisywanie umów na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków
  • Podpisywanie umów na wywóz nieczystości beczką asenizacyjną

 

Pokój nr 1.27
Referat gospodarki komunalnej
Gospodarka komunalna
tel. +48 446817-123  - wew. 127
Barbara Alama, Małgorzata Lewandowska, Magdalena Zbroja

  • Sporządzanie umów dzierżawy stanowisk handlowych na targowicy.
  • Gospodarowanie lokalami mieszkalnymi i  użytkowymi.
  • Ochrona zdrowia.
  • Lokalny transport zbiorowy.
  • Gospodarka odpadami.                              
  • Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy i miasta.
  • Obsługa Punktu Selektywnego Odpadów.
  • Prowadzenie rejestru zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni
  • Udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni.
  • Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy  o ochronie zwierząt w zakresie objętym właściwością  gminy.

 

Pokój nr 1.28
Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
Punkt Doradztwa Rolniczego
tel. +48 446817-123  - wew. 104
Nieodpłatna Pomoc Prawna – p. Tomasz Nowicki / każdy piątek 8:00-12:00
Dyżur Doradcy Ośrodka Doradztwa Rolniczego – p. Aleksandra Auguścik / każda środa godz. 8:00-12:00

 

Pokój nr 1.30
Referat Gospodarki Komunalnej
tel. +48 446817-123  - wew. 130
Maciej Śliskowski – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej
Dariusz Turlejski

 

Pokój nr 2.02
Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska i Zamówień Publicznych
Inwestycje
tel. +48 446817-123  - wew. 202
Janusz Janik, Iwona Urban, Andrzej Bartecki

  • Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy.
  • Wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Załatwianie spraw bieżących związanych z inwestycjami gminnymi.

OPŁATY:

  • decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – 205 zł
  • decyzja o przeniesieniu decyzji o środ. uwarunkow. – 105 zł
  • pełnomocnictwa – 17 zł

 

Pokój nr 2.03
Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska i Zamówień Publicznych
Kierownik Referatu
tel. +48 446817-123  - wew. 203
Joanna Biegarczyk

 

Pokój nr 2.04
Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska i Zamówień Publicznych
Inwestycje drogowe, zagospodarowanie przestrzenne
tel. +48 446817-123  - wew. 204
Radosław Kępa, Katarzyna Alama

  • Wydawanie decyzji i zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
  • Nadawanie numerów porządkowych nieruchomości.
  • Załatwianie spraw bieżących związanych z inwestycjami gminnymi.
  • Wydawanie opinii o udzielanie koncesji górniczych.
  • Prowadzenie spraw w zakresie dróg gminnych.
  • Planowanie i organizacja  zaopatrzenia Gminy w energię elektryczną .
  • Remonty i konserwacje  gminnych budynków i obiektów.
  • Wydawanie zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Zgłaszanie źródła ogrzewania budynku do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).

 

Pokój nr 2.05
Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska i Zamówień Publicznych
Gospodarka nieruchomościami
tel. +48 446817-123 - wew. 205
Katarzyna Fila

  • Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości gminnych w tym organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości.
  • Prowadzenie spraw związanych z zamianą  nieruchomości gminnych oraz nabywanie gruntów do zasobów gminnych.
  • Wydzierżawienie, użytkowanie, najem, użytkowanie wieczyste gruntów gminnych.
  • Wykonywanie czynności związanych z uprawomocnieniem aktów własności ziemi.
  • Współpraca z rzeczoznawcami w zakresie wyceny nieruchomości.
  • Wydawanie decyzji zatwierdzających podziały nieruchomości.

OPŁATY:

  • za poświadczenie kserokopii za zgodność z oryginałem dokumentu archiwalnego decyzji aktów własności ziemi – 5 zł

 

Pokój nr 2.06
Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska i Zamówień Publicznych
Ochrona środowiska
tel. +48 446817-123  - wew. 206
Kinga Stefańczyk, Karolina Wiktorowicz, Anna Dworzyńska

  • Prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew i krzewów
  • Wydawanie decyzji środowiskowych
  • Załatwianie spraw związanych z inwestycjami gminnymi
  • Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
  • Dotacje z budżetu gminy (źródła ciepła, przydomowe oczyszczalni ścieków, odnawialne źródła energii)
  • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • Prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem studium i planów zagospodarowania przestrzennego Gminy
  • Prowadzenie spraw związanych z prawem wodnym w zakresie objętym właściwością Gminy

 

Pokój nr 2.08
Referat Edukacji
Edukacja
tel. +48 446817-123  - wew. 208
Magdalena Trzeciak, Aneta Wieczorek

  • Wydawanie decyzji w sprawie stypendium naukowego dla studentów.
  • Wypłacanie stypendiów za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
  • Dowóz uczniów do placówek oświatowych.

 

Pokój nr 2.09
Referat Edukacji
tel. +48 446817-123  - wew. 209
Agnieszka Kopcik – Kierownik Referatu Edukacji
Aneta Gajda

  • Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji na stypendium i zasiłek szkolny.
  • Dofinansowanie do zakupu podręczników szkolnych (wyprawka szkolna).
  • Wydawanie decyzji w sprawie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych.

 

Pokój nr 2.21
Referat finansowo-księgowy
Skarbnik Gminy - kierownik Referatu finansowo-księgowego
tel. +48 446817-123  - wew. 221
Maria Ozga